Масово самоубийство на журналисти

Нарушаването на омертата от Васил Иванов доведе до серия харакирита по заповед на господаря от колегите му

1497

След Великден възкръснаха няколко случая на цензура и търговия с влияние. Единият, по-съмнителният, е заплашването на издател от страна на Главен прокурор. Там, естествено, показанията на страните се разминаха, но тъй като нямам основание да изпитвам доверие към която и да е от тях, няма да се занимавам с него, а и с него ще се занимаят много мастити умове поради знаменателното участие на една свръхголяма фигура, заемаща длъжността Главен прокурор. Другият случай е значително по-интересен, но той ще отшуми по-бързо, защото много медийни мишоци имат голямо желание да забравят. И така, Васил Иванов не издържа психически, наруши закона на омертата, пропявайки за някакъв плиткоумен политкомисар, налагащ дивашка цензура в Нова. В този конфликт има вече страна, която заслужава доверие. Все пак Васил Иванов е 20-ина години на сцената, виждали сме го в какви ли не роли, дори беше жертва на бомбен атентат, който всесилната българска милиция все още разследва и ще продължи да го прави със същото усърдие.

Коя си ти, бе Сарелска?

Ами с една дума — никоя. Някаква скромна репортьорка в кабеларка, която един ден се появи в Дикoff. Точно при спортния журналист с претенции за звезда, стана безпощадно ясно, че новата директорка на новините е жалко подобие на журналист. Не блестеше с нищо, освен със знаменателно ниско IQ, папагалско повтаряне на щампи, отдавна втръснали на всеки нормален човек, и със златоградски1  разбирания за света. Няма да е пресилено да се каже, че и разбиранията ѝ за журналистиката са на същото чалга ниво. Разбира се, това не е Бог знае каква изненада за българска представителка на 4-тата власт, но назначаването й на толкова отговорна позиция във водеща медия е необяснимо по естествените критерии. Тук очевидно изкуственият подбор е имал думата и тя е назначена по съвсем други съображения, а сега вече — и съвсем ясно какви. Претенциите на абсолютните аутсайдери за професионалисти, „слагащи прът в колелата на порочната журналистика“, са най-дразнещи. Позицията на директор е основата върху която Сарелска си мисли, че може да изгражда тези за журналистиката, но това прави смешни не просто тезите й, а и самата нея. В България има съвсем объркани разбирания за авторитети — за такива се смятат някакви началници, назначени по незнайни критерии, но най-често свързани с послушанието и подмазването, а хора със сериозен бекграунд като Васил Иванов не са авторитети, защото не са шефове.

Заповед по гарнизона: бой по Васил!

Изтритото интервю, Скрийншот от Vesti.bg

Всеки обикновен телезрител веднага разпозна по поведението на прислужниците за издадената от Сарелска заповед. Първо, защото много се вписва в милиционерския й мироглед. Второ, защото постовете в социалните мрежи на колегите на Васил Иванов много се вписват в робския им мироглед. И така, появиха се всякакви мазни личности, които започнаха да обиждат един от най-добрите разследващи журналисти, доскоро считан за емблема на телевизията, в която работи, и техен „пръв“ колега. Да, най-кратката и точна визитка на телевизията е (бе): Нова е (беше) телевизията, в която работи Васил Иванов. Опитите за омаскаряване на разбунтувалия се заради излъчване на лични разговори и въобще за тяхното записване са нелепи. Това е основен прийом в работата на разследващия журналист, а признанията в лични разговори за смазващата цензура в Нова, са много по-автентични от „абе, Васко, ти записваш ли ме, бе?! Аааа, тогава, моля те, запиши си, аз никога не съм ставал жертва на цензура в Нова. Това е най-прекрасната телевизия с най-чудесните и мили началници“.
Получени бяха много „обаждания“ от дъното, които търсеха в онези дълбочини Васил, но той всъщност е на върха и няма как да бъде открит там, при тях. Заслужава да се споменат следните камериерки със суицидно поведение: Анна Цолова, Марин Николов, Генка Шикерова, Валерия Чанкова2, Боряна Гидикова и донякъде Миролюба Бенатова. Последната злобно припомняше на Васил как е успяла да издейства споменаването му в новините на бТВ, докато той не успял да включи Бенатова сред наградените на някакъв конкурс в новините на Нова. Без да иска Бенатова внесе допълнителен щрих към професионализма на сегашната си телевизия, за която не съществуват награди, освен ако не са за тях.

Внезапното прогонване на Чавдар Николов

https://vesti.bg/lyubopitno/lyubopitno/za-karikaturata-s-liubov-6050126
Интервю с Чавдар Николов, Скрийншот от Vesti.bg

Не може да не се спомене този емблематичен случай на разправа с един от най-талантливите български карикатуристи от страна на сатрапите в Нова. Внезапно след излъчване на видеокарикатурата „Свински опашки vs конски опашки“, точно една година преди напускането на Васил Иванов, ръководството на Нова установи „слаба гледаемост на канала на Чавдар Николов във Vbox73”. След небивал медиен отзвук началникът на Нова, един французин, който в родината си не би бил назначен за нищо повече от хигиенист на чистите френски улици, се извини с половин уста. Лепкавото му извинение беше „относно начина, по който управлявах договора с Чавдар Николов“. Боже мой, та неговият начин на управление на цялата медийна империя е текезарски4, не само на този конкретен договор. Животът, както винаги, опроверга лъжците, защото се оказа, че цензорите са изтрили и интервю с Чавдар Николов от сайта им Vesti.bg. И ако там е имало „ниска гледаемост“ — трябвало е сам Щепсел да изхвърчи, но този празноглав герой продължава да командва, значи и причината е съвсем друга.
Втората прилика е с гостуването на Чавдар Николов в „Шоуто на Слави“. Цензорираният отново бе приютен от Слави и му бе дадена трибуна, но тогава още не спираха предавания, сега прогресът е видим или както казваше Партията „Видими резултати“, „Реални решения“ и пр. Кой казва, че партиите лъжели предизборно? Не е вярно, ГЕРБ спазва обещанията си!
Третата прилика е в намесата на Миролюба Бенатова, която откри вмирисана глава с тяло, ухаещо на одеколон.

Добрият, лошият, злият

Колаж по плакат на филма Добрият, лошият, злият на Серджо Леоне

В съвместната пресконференция на Слави и Васил, последният съвсем хитро разпредели ролите в драмата: лошата Сарелска, добрите — Силва Зурлева, а може би и Дидие Щосел? Този тактически ход е заблудил част от публиката, която е поставена в умишлена мъгла за истинската роля на Зурлева и Щосел, а тя е ролята на помагачи на Злият5. Приказката за добрия цар, който не знае за мръсотиите, извършвани от придворните, е загубила своята убедителност дори в детската аудитория. Като Вечната Цензор, Зурлева смазва със страшна сила свободата на словото и докато не бъде освободена, България ще се движи от 113-то към 180-то място по медийна свобода. Разбира се, Зурлева не е единствена, там са още много други, но тази е една от най-дълго затискащ(л)ите, но млъкни, сърце. Те няма да бъдат изхвърлени близките 100 години. Най-много да се отърват от Сарелска, поради прекалената й старателност на палач, но наглостта им е толкова голяма, че няма да е за чудо и да я оставят. Даже е по-вероятно, защото гьонсуратлъкът им е извън нормата, т.е. предостатъчен за оставянето на Сарелска, за да може все пак човек с опит да продължи с изпълнението на мокрите поръчки.
Този скандал показа, че Злият има богата банка от кадри, които като кръвожадните породи кучета са готови да разкъсват по заповед, а в случаи с приятелски обекти — да въздигат до небесата.
Хората като Васил Иванов заслужават подкрепа, защото те са носителите на онзи нов морал, на който разчитаме за извеждането ни от кочината.

Бележки

  1. Златоград е „люпилнята“ на СИК.
  2. Продуцент на сутрешния блок на Нова телевизия.
  3. Платформа за видеосподеляне, към онзи момент собственост на Нова телевизия.
  4. Пейоративно, преднамерена грешка със стилистична цел. (правилното словообразуване е „текезесарски“).
  5. Умишлена употреба на пълен член.

Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here