Врява и безумство около Своге

Росен Плевнелиев и Николина Ангелкова имат голям принос за полета на автобуса в пропастта край Своге

0
20121

Трагедията от 25.8.2018 г. със 17 жертви и 20 ранени взе 3 министерски глави и създаде невероятна врява в заспалото българско общество. Някои дори се обнадеждиха, че трагедията ще доведе до падане на правителството на Тирана, но почти не се обърна никакво внимание на фактите. Фалшивата опозиция (БСП) се включва с гръмогласни метафори за кервани, водачи и други. Както обикновено наследниците на компартията са абсолютно неадекватни, това се дължи предимно на тяхната тъпота. Успяха обаче да защитят глуповатия военен, който изпълнява длъжността президент. В хора от защитници на Румен Радев се включи изненадващо и Татяна Дончева, която омаловажи действията на военния в скандала с баща му. Двама от тримата министри, подали оставка (по желание на Вожда) с високо вдигнати глави казаха „това е то да се поеме отговорност“ и ние от ГЕРБ го правим постоянно. Като оставим настрани, че много бели са направили и често-често им се налага да поемат отговорност, както и тоталната сбърканост в „поемането“, все пак при ГЕРБ има „рязане на глави“. При Сергейко Станишев изразът беше „няма да ги фърлям на вълците“. Сбърканата държава България разглежда държавната служба не като служба (в см. „да служиш някому“), а като хранилка, свързана с големи заплати и бонуси, луксозни автомобили с шофьори и охрана, със зареждането на хладилника от прислужниците в НСО, с воденето на децата на училище и др.т. В този смисъл, изхвърлянето от поста наистина е някаква отговорност, защото търпиш имуществени и неимуществени щети. В нормалните държави тези щети са съвсем различни от отбиването от държавната ясла.

Глава I. Поглед към БСП

Защитниците на Румен Радев провидяха в новината за „подвизите“ на баща му в Хасково опит за кризисен пиар, с който да затурят причинената от малоумното управление на ГЕРБ трагедия край Своге. Заканително размахаха пръст и казаха „знаеме ги ни тия работи, не ви е срам!“. От действията на тези покварени люде излиза, че мръснишкото поведение на баща и син Радеви, е трябвало да бъде прикрито. Дано тия никога не дойдат повече на власт, защото са по-подли и от ГЕРБ. Ничии гнусотии не трябва да бъдат прикривани, независимо от контекста. Никой (почти) не обърна внимание на факта, че бащата на Румен Радев няколко минути дори не излезе, за да види пострадала ли е и колко жертвата на некадърното му шофиране (видеоклип тук). Освен чисто човешкото измерение на този факт, илюстриращ нисък морал и идиотизъм, има и законово нарушение. Предписаното поведение от ЗДвП1 е друго – „да установи какви са последиците от произшествието“ (чл.123 (1) т.1), за неизпълнението на което следва наказание. Вместо това е съставен акт за установяване на административно нарушение на инвалида с триколката, като наказанието за това е 200 лв. глоба (чл.178ж (2)). Този нещастен инвалид с нищожна пенсия ще бъде глобен, вместо истинските виновници, които имат „човек“ в президентството. Няколко месеца пострадалият ще трябва да отгладува наложеното му наказание, при положение, че безскрупулен баща на безскрупулен син се ширят в резиденции и живеят безсмисления си живот на гърба на държавата.
Какво е правил бащата, за да не излезе толкова дълго от колата? Много ясно – звънял е на синчето, за да се покрият нещата. Президентството мълча почти седмица за инцидента след изрично запитване от журналистите.
Това не са социалисти, това са номенклатурчици, загрижени за добруването на върхушката си и на Пусин. Нищо друго не ги интересува. (може да осмислите поведението на БСП и по отношение на майките на деца с увреждания, което е поредният пирон в несъстоятелността на тази партия)

Глава II. Поглед към Плевньо

Преди да стане подскачащ президент, Плевньо беше министър на строителството2, като Агенция Пътна инфраструктура (АПИ) беше на пряко негово подчинение. За около половин година през 2011 г. Плевнелиев назначи за шеф на АПИ, свой авер, който няма нищо общо с пътното строителство (Сергей Михалев), но пък е така лоялен, че не е могъл да му устои (прессъобшение МРРБ тук). Малко преди назначаването на този Михалев – самоук мениджър работил това-онова, тук-там и т.н., дори имал собствен бизнес, който фалирал, за член на управителния съвет (УС) е назначена Николина Николова. Опасна красавица е тази Николова (може да я видите на снимката – отляво на Плевньо), а след като той става президент тя става зам.-министър в същото министерство. Третият член на УС е небезизвестният Лазар Лазаров, който наследява Сергей на поста около месец след подписването на договора с „Трейс Своге“. Договорът за рехабилитация на Път II-16 „Мездра – Елисейна – Своге – Нови Искър“ е подписан на 03.8.2011 г., сряда. Видно от прессъобщенията на АПИ последното съобщение преди събитието е от 02.8. и отразява височайшето посещение на Бойко Борисов на магистрала „Марица“ (тук). Следващото съобщение е от 11.8., което ни съобщава за събития 12 дни по-късно3 (23.8.) – колко и кои са консултантите за лот 4 на магистрала „Струма“ (тук). АПИ има множество малоумни съобщения за това как открили изложба в мазето, как др. Борисов полял с менче някаква козя пътечка, как др. директор посетил тоалетната и т.н., но договор за €23 млн. се е изплъзнал от зорките погледи на пиарите и те пропуснали да известят широката общественост за сключването му.
Да, ама аз видях разминаванията в прессъобщенията им. Видях и още нещо. Тази рехабилитация е извършена по програмата „Държавни инвестиционни заеми”, което означава с финансиране от републиканския бюджет + заем, който пак ще бъде върнат от бюджета, т.е. от всички нас. Непровеждането на обществена поръчка означава само едно: извършена е грандиозна кражба на обществени средства, като още тогава са криели този договор (не се е появил нито в АОП4, нито в прессъобщение, нито в нещо публично; дадените тук линкове са към документи, изготвени много по-късно, с отчитането на проекта – има дата на завършване на проекта и крайна стойност, която е по-голяма от първоначалната). Информация за договора от АПИ може да се види тук, а от Трейс тук. Учудващото в цялата ситуация е как при толкова голяма трагедия, успяха с лекота да заметат грандиозното нарушение при възлагане на обществена поръчка на член на обръча от фирми на ГЕРБ и лично Борисов5.

Глава III. Поглед към Бойко

Вчера Тирана „отряза“ главите на 3-ма министри. Всеки един от тях го е заслужил 1000-и пъти, но не точно за трагедията край Своге. И тримата са абсолютни глупаци и професионализмът им е на нивото на ученик VIII клас в помощно училище. Николай Нанков обаче се намеси повече от добре в случая „Своге“ – съобщи името на изпълнителя (сдружение „Трейс Своге“: 60% „Трейс Груп Холд“ и 40% „Пътно поддържане – Дупница“6), строителен надзор „Пътконсулт 2000” ЕООД, проектант „Виа план” ЕООД. Съобщи още, че асфалтът е калпав и спомена за лабораторията, изготвила фалшивите протоколи за качествата му. Първоначално не искаше да каже дали е собственост на Трейс, но невербално го потвърди. Поведението на Нанков в ситуацията е похвално, та се чудя дали точно това не стана причина за уволнението му?! Прикрити останаха Плевньо с неговите Сергейчо Михалев и Ангелкова, а донякъде и Екатерина Захариева. Последните 2 чудовища и сега си стоят в правителството, въпреки неспасяемата им тъпота.
120% съм сигурен, че Бойко е замесен в историята, щом участва Трейс. Той си е пожелал няколко милиона от поръчката и ги е оставил да се оправят, но като истински сатрапи Трейс са спестили раздадените под масата пари по смъртоносна схема. Ще си послужа с пример за разликата между „добросъвестен“ и „недобросъвестен“ крадец – единият ще открадне от дограмата, от плочките, от гранитогреса и т.н., а другият ще открадне от цимента, арматурата и носещата конструкция (едното е видимо и лесно установимо, но не е животозастрашаващо; точно обратна е ситуацията с „недобросъвестния“ крадец). Валентин Радев го каза, а Валери Симеонов го каза още по-цветущо: „трябва да си идиот, за да смяташ, че нечия оставка решава някакъв проблем“. Абе, има една оставка, която ще реши не един, а много проблеми и това е оставката на самия Тиран, но в случая и Валентин и Валери са прави. Оставката на тази руска тройка не решава нищо, защото истинските виновници остават незасегнати, 2-3 от тях са си в правителството, а други правят любов с Деси Банова, само Сергейчо Михалев не е ясно къде и какви чутовни подвизи извършва.
Тирана поради своята върла некомпетентност, обграден и с още по-прости хора (той поне има някаква харизма), заедно докараха държавата до много лошо състояние. Бойко е много по-добър от всички управлявали досега, защото прави много жертвоприношения, на каквито не са способни Станишев и др. плужеци, но пък остава все по-самотен, без верни хора и твърде дълго.

Глава IV. Поглед към Територията

Наскоро се появи един виц: попитали радио Ереван защо в България не протестирали срещу корупцията, както например това правят румънците. Готиното в отговора беше неговата неочакваност, защото повечето слушатели предположиха, че отговорът ще е „защото няма корупция“, но верният е друг: „защото в България не живеят достатъчно румънци“.
Кроткият народец ще си мълчи за разюздаността на военния, чийто баща трепе инвалиди и ги глобява за това, че са му се изпречили на пътя. Ще замълчи и пред очевидната грандиозна корупционна далавера, в която сам Тирана е замесен.
Диктаторът откри формулата на успеха – прави се на жертва на зли сили и подава оставка, а глупавият народ го връща на власт. Въпреки това Спасителя от Банкя струва колкото хиляди Станишевци, защото поне знае да иска оставки, докато останалите чугуни стоят на власт до дупка или поне докато с брадви, вили, камъне и дървье не ги изгонят. Тъпият въпрос „коя е алтернативата?“ никога няма да намери своя верен отговор на Територията, защото демокрацията тук е сбъркана.
В нормалните държави оставките са оздравителни, а тук са точно обратното. След Веселин Вучков в МВР, който беше честен професионалист с визия за развитието на сектора, дойде най-бездарната, която можеше да се измисли. Сега сме заплашени от същото същество да замести Радев. След Нанков, ако дойде стрина Свина (Лилана Павлова) ще е като замяна на арабски кон с магаре.
В нормалните държави всички партии се надпреварват да искат оставките на провинилите се и така създават онази здравословна политическа среда, плод на пречистването от гнилите ябълки. В Територията всички идиотски партии (други няма) се надпреварват да измислят причини, за да оставят гнилата ябълка на мястото й и така заразата става пандемична.
Освен оставката на Тирана, трябва да се освободим и от глупавия военен, заемащ поста държавен глава.

Обновяване, 16 ч.: Вчера инж. Дончо Атанасов и инж. Лазар Лазаров, бивши шефове на АПИ, даваха показания пред Националното следствие. Много инженери, много нещо – всички до един тъпи и много далеч от професионализма. Специално внимание ми се ще да обърна на инж. Дончо Атанасов, който казва на журналистите: «Ми, как какво сме направили?! Ми, сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично… откровено казано не откривам пропуски в работата на АПИ… Това, което е могло да се направи – сме го направили…». Този „инжинерин“ не е трябвало да харчи милиарди за строителство на пътища, просто е трябвало да забоде „едно знаково стопанство7“ за „драстично намаляване“ на максимално разрешената скорост и готово. С няколко хиляди за пътни знаци е щял да реши проблеми за милиарди. Този комик е извадка за повсеместната слаба професионална подготовка на всички управляващи кадри в България. При ГЕРБ професионализма падна на милиционерско ниво, не че е бил някъде високо, ама пък и толкоз ниско не е бил. Линк към видеото с инж. Дончо Атанасов от Dir.bg тук. Накрая на интервюто може да видите потвърждение на словата ми, когато става въпрос за FIDIC – Международна федерация на инженерите-консултанти, която публикува типови договори в областта на строителството, инженеринга и управлението на проекти, които се считат за най-добрата практика в цитираните области. Във видеото се вижда, че гламавият инженер не знае какво е ФИДИК.

Бележки

  1. Закон за движението по пътищата.
  2. Официално наименование: регионално развитие и благоустройство.
  3. Моля, обърнете внимание на датата и часа на прессъобщението: 11.08.2011 г., 14:53 ч. Първото изречение е: «На 23.08.2011 г., вторник, в Агенция „Пътна инфраструктура“ бяха отворени офертите», т.е. отразяват се бъдещи събития в минало свършено време. Това е свидетелство за триене и преправяне на прессъобщения в сайта на АПИ.
  4. Агенция за обществени поръчки. Има се предвид Регистър за обществени поръчки. {б.ред.}
  5. Провеждането на процедура по Закона за обществени поръчки е била абсолютно задължителна, но никой пък от журналистите не се сети да попита защо не са провели такава.
  6. Сега „Мегаинвест холд“ гр. Дупница.
  7. Цитат от самия Атанасов и поредно свидетелство за тоталната инженерна неграмотност, бълвана от глупави технически университети. Тези кадри не са само нули от техническа гледна точка, те са нули и от човешка.

Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here