Загорка ретро – отново на мода

10040

От този рекламен клип, единственото, което изглежда на мода е бездарността, а ако се върнем назад във времето ще заключим, че бездарността съпътства последните няколко години на тази маркаи няма как да е модерна. От години вече рекламите на този „бирен производител“ са абсолютно безсъдържателни. Много се опитват да направят, ама се получава както винаги – нищо. Даже повече от нищо, защото рекламите даже са дразнещи.
В последно време е характерно още нещо, едни от най-добрите реклами въобще са тези на бира, но от съвсем друга марка, дори не е българска.
Българският пивовар да беше наел аматьори, щяха да направят по-добра реклама от това тържество на еклектиката.

Реклама на Загорка, в ефир от м. април 2016 г.

Въобще „новата вълна“ български реклами е носталгия по комунизма, период за който тенденциозно се налага клишето, че са тържествували спокойствието, сигурността, храните и напитките са били вкусни и чисти и др. безумия. Нито едно от твърденията за онзи период не е вярно, но пък тази вълна ни залива като чалга, каквато всъщност е. Така и в този спот има носталгична нотка, като се наслагва модерност в танца. Алюзията за „вкусна като едно време“ може и да отговаря на продукта, но като изпълнение е трагично.
В началото на 90-те години на XX в. рекламните отдели на телевизиите оценяваха предоставените за излъчване реклами по 2 показателя: (1) технически – формати, резолюцията, носител и т.н. и (2) художествено-творчески – дали рекламите покриват някакви елементарни критерии. От 2 десетилетия вече няма такава практика, но пък и откровено тъпите и бездарни реклами не бяха така на мода. Сега се завърнаха със страшна сила, но гладът за средства у телевизиите е такъв, че няма опасност от завръщането на елементарните художествено-творчески бариери.

Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here