Настръхване от смелите ентусиасти

905

Радиорекламите са особено труден жанр, особено сред толкова много визуални технологии, които добавят едно от най-важните сетива към рекламното преживяване. Напоследък се наблюдава едно връщане към „старите хубави неща“ на комунизма. Естествено, там няма нищо хубаво, освен младостта на застарелите сега бизнесмени и рекламисти. Те се опитват да припишат прекрасните черти на собствената си младост върху един човеконенавистен обществен строй. Та излиза, че тогава са се произвеждали най-вкусните млека, сирена, кашкавали, колбаси и меса. Като подвълна на тази основна вълна е патриотичната. Там се подвизават „народни“ стоки с чудесни „народни качества“ (има алюзия за ниски цени). Патриотичните глупости за „изобретателите на киселото мляко“ и тяхното величие са още по-смешни, когато установят, че на Запад т.нар. „българско кисело мляко“ се води „гръцки йогурт“, но за щастие няма опасност от такова установяване, защото патриотите са тесногръди, мирогледът им е широк колкото на магаре и, както се казва, не видят по-далеч от носа си.

 

 

Тук е представен силно дразнещ радиоспот. Там „незнайно“ защо, в патриотична вълна, е застъпена търговска марка „Глобус“. Нещо като да продаваш черно-бели телевизори с марката „Многоцветна бравия“. Актьорското изпълнение е зашеметяващо посредствено, един треперещ глас, но не от вълнение, а от пустия тесен вокален диапазон, кара да настръхват феновете, които са съвсем автентично представени – сляпо влюбени и леко гламави. Текстът е писан от абсолютен неграмотник – „смели ентусиасти“. Ако нещастникът знаеше какво е ентусиаст1, щеше да се сети, че е глупаво да принизяваш „вдъхновения от Бога“ просто до „смел“. Получава се нещо като „конят Вихър лети със скорост близка до тази на магаре през нивата“. Бездарна работа!

Бележки

  1. От гръцки език enthousiasmos (ἐνθουσιασμός) — завладян от Бог, съставен от enthous (ἐνθουσ) — вдъхновен и theos (θεός) — Бог.

Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here