Останете вкъщи заради всички, които не могат

Социално отговорна реклама на Юбер – едно рядко явление, когато компания призовава потребителите да не използват услугите й

15713

Насред пандемията Ковид-19 и т.нар. lockdown, компанията за споделени пътувания Юбер излъчи рекламен видеоспот с послание на благодарност към потребителите си, че не използват услугите й. Явлението не е уникално, но се случва извънредно рядко. От Uber са решили да постъпят социално отговорно, с което показват, че корпоративната социална отговорност не е мъртва (поне в САЩ). Да, това фокусира вниманието върху компанията и след отмяната на извънредното положение, вероятно много потребители ще си спомнят за онзи жест при капитализма, когато капиталистът се лишава за доброто на клиента си. Точно Uber, която беше забранена в много страни, вкл. България, показа че има нещо отвъд превозването на пътници. Рекламата е мозайка на един ден – от изгрев до залез слънце. В нея има расово, полово, възрастово, етническо и всякакво друго разнообразие. Много човешки са дадени примери на социална изолация и човешка взаимопомощ (апартамент 102 е залепил 3M Post-it бележка на вратата на ап.104, подписана със сърце и № на апартамента и текст „Уведомете ни, ако се нуждаете от нещо“). От рекламна гледна точка не е нищо особено, но идеята и посланието са велики. Както казва Джон Голт от знаменитата си реч в книгата „Атлас изправи рамене“ на Айн Ранд – не е жертва, когато дадете пари на приятел, а тогава когато ги дадете на непознат негодник.

В повечето страни таксиметровите шофьори и фирми бяха в основата на забрана на Юбер. Днес, българските телевизии излъчват нечистоплътни бакшиши, които с магарешки рев съобщават на публиката, че днес „са изкарали едва 10 лв.“, след което задават множество риторични въпроси: кой ще му плащал лизинга? кой ще му хранел децата? и т.н. Небръснат, с мазна коса и физиономия, българският бакшиш се вълнува единствено за „хляба си“. Точно от това се вълнува и всеки примат, обитавал планетата милиони години. Никой не пречи на бакшиша да премине към Юбер, но там няма „помпи“ и други прийоми за надуване на сметка, там плащанията са по банков път и всичко е честно. Къде-къде е по-добре да си „копърка“.
Да живее Юбер! Долу бакшишите!

Тема: Thank you for not riding with us right now (Благодаря ви, че не пътувате с нас точно сега)
Слоган: Stay home for everyone who can’t (Останете вкъщи заради всички, които не могат)

Клипът в YouTube:

 

Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here