През последните няколко избора ГЕРБ не сменяше лозунга си за хаоса. Започнаха с „Ред в хаоса“, промениха го на „По-силни от хаоса“ и чак сега за изборите през м. април 2023 г. излязоха с нов лозунг – „За стабилна България отново“. За парламентарните избори от м. юли 2021 г. представиха нова концепция на снимките – като отбор вместо всеки за себе си. Тази идея е запазена и за изборите на 02.4.2023 г. Като изключим това нововъведение, досега спазваха една графична линия с несменяема подредба на положение на снимките, слогана, избирателния район, номера на бюлетината и най-отгоре логото (впоследствие отдясно на логото на ГЕРБ се появи това на коалиционния партньор – СДС). За пръв път на тези избори се наблюдава отклонение от тази хармонична подредба във Фейсбук. Начинът на изписване на слогана е директно заимстван от риалити телевизионното шоу за запознанства “FBoy Island” на HBO Max с награда $100 хил. Идеята на шоуто е 3-4 красавици да изберат идеалния си партньор сред 24 мъже, 12 от които са се самопровъзгласили за “FBoy” (морфологичен евфемизъм на “Fuck Boy”, мъж, търсещ от една жена единствено секс). Навярно сред пиарите на ГЕРБ има страстен привърженик на това шоу, а тъй като от доста време насам за комуникациите на ГЕРБ се грижи някаква поредна „Мата Хари“ – Ванина Колева, пиар на спортното министерство по време на министър Красен Кралев, респективно премиер Бойко Борисов, можем с голяма степен на вероятност да познаем #Кой стои за това. Това само издава абсолютната власт на лидера в тази партия. Текущата му фаворитка може да прави каквото си иска с партийните комуникации, дори да претворява сексуалните си фантазии в предизборна кампания.
За парламентарните избори, проведени на 05.10.2014 г., слоганът на ГЕРБ беше „Стабилна България“ като ръкописно под него беше изписано „Време е!“. Тази кампания беше проведена след оставката на правителството на Пламен Орешарски, по време на служебното правителство на Георги Близнашки, назначено от Росен Плевнелиев. Очевидно ГЕРБ смята, че след всяко друго управление, различно от собственото, те трябва да се върнат във властта, за да внесат стабилност. По тяхно време се наблюдаваше стабилност в корупцията, стабилност в обедняването, стабилност в разрушаването на институциите, стабилност в своеволията на прокурорската република, но най-стабилна беше безпросветността. Преди идването на Бойко Борисов на власт, страната беше много зле – беше на опашката в положителните класации и в челото на отрицателните. След идването на Борисов, България трайно облада последното място в позитивните класации и първото в негативните. Такава стабилност не е необходима никому. И ако правителството на Пламен Орешарски беше белязано от грандиозни ежедневни протести с рекордна продължителност (около година), то някаква стабилност след това корумпирано управление е оправдана, днес обаче обещанието за стабилност звучи нелепо.
Тази партия е натрупала много съществен опит в управлението (през 2014 г. е имала едно правителство с неизпълнен 4-год. мандат, а днес вече е имала 3 правителства, последното от които с пълен мандат) и затова към стария слоган са добавили един предлог ‚за‘, с което искат да означат цел и едно обстоятелствено наречие за време ‚отново‘, с което пък искат да означат повторност (дори повтаряемост) на явлението. Апелът на ГЕРБ е единствено към твърдия му електорат, който с носталгия си спомня за славните времена със стабилно потъване. Разбира се, гербаджиите не се вълнуват от потъването, на тях им е мъчно за заеманите от тях службички, за вземаните от тях парички1, за волното им реене из обществените висини като птички и т.н. Обвиненията на Бойко Борисов към основния опонент (коалицията „Продължаваме промяната“ и „Демократична България“ – ППДБ) са от типа „крадецът крещи: дръжте крадеца!“, защото подобни действия в политическия маркетинг на Вожда по отношение на предстоящите парламентарни избори, също предполагат бутафорно участие (обвиненията към ППДБ са за липса на интерес към априлските парламентарни, а „тикали“ (положението) към общи местни и парламентарни през есента на т.г., каквото е очевидно поведението на самите ГЕРБ с тази проформа предизборна кампания). Несръчно поставената двойка отляво на слогана, изкопиран от Фък Бой Айлънд, намеква повече за runner up2 отколкото за номер на бюлетина. Най-малко алюзия може да има за победител, за да не кажа, че намекът е направо за двойкаджии (цифрата „2“ може да се приеме като оценка „слаб“). Това е още една изоставена от Мата Хари гербаджийска традиция (да поставя ръкописно зачеркване на номера на бюлетината, когато тя беше хартиена, и ръчичка за избор на съответния номер, когато гласуването беше машинно), така графично се решаваше въпроса с присъстващото на плаката число. Въобще от кампанията на ГЕРБ все повече лъха на аматьорщина и безидейност.
Доналд Тръмп спечели изборите с MAGA (Make America Great Again – Да направим Америка велика отново), като неговото ‚отново‘ правеше алюзия за някогашно величие на страната без участието (без връзка) с Оранжевото Торнадо. На българска почва гербаджии с наречието ‚отново‘ се позовават на някакво славно, но тяхно минало. Или с други думи: да станем велики, както бяхме едно време, когато ние от ГЕРБ управлявахме. Самооценката не е безкрайно лошо явление, но най-вече трябва да има връзка с действителността, а няма нормален човек, който да оценява положително времената на ГЕРБ-управлението.
Да направим България стабилна ОТНОВО
Графичните заемки на плакатите на ГЕРБ са като грандиозните кражби и корупция по време на управлението им