Партията и правителството бележат все по-големи успехи в свободата на словото

Публикуваният доклад на „Репортери без граници“ ни поставя все по-надолу в класацията на държавите със свобода на словото

7019

Вчера нашият пръв партиен и държавен ръководител даде интервю за Dir.bg по случай 20-тата годишна на уебпортала в рубриката „Личности, които промениха България в последните 20“. Не мога да се сетя за по-неподходяща рубрика, но затова си има подмазвачи — Станишев и неговата Моника, които са се сетили. Акцентът от мислите на Борисов неочаквано попадна върху неговото образование. Бил завършил 2 университета — тодорживковия и на царя. И на двамата нашият лидер е бил охранител, докато не са били на власт. Трябва да подчертая, че и „двата университета“ страдат от остър интелектуален дефицит и безидейност, чието страдание са прехвърлили и върху техния абсолвент. Правешкият диктатор се отличаваше със селянията, простотията, безкнижността си, а сегашният диктатор го ласкае с разнообразни епитети (говорейки за Живков непряко го нарича „вълшебник на терена“, което може да доведе до разрив на сърцето всеки човек от горната част на ниската интелигентност; толкова много слуз, мас и олио има в това интервю, че не се препоръчва за хора със слаби сърца и минимален интелект). Четейки интервюто на Борисов неизбежно се сещаш за Ейбрахам Линкълн, който казва „мошеничеството и ласкателството са кръвни роднини“.

Днес се появи едно прелюбопитно четиво — докладът на Репортери без граници за медийната свобода в България. Заглавието му е многозначително „Непрозрачна и корумпирана“. Първото изречение е като токатата1 в ре-минор на Бах за ухото: «България продължава да пада в Световния индекс за свобода на медиите, като рангът й е по-нисък от на която и да било европейска държава». Следва 4-гласна фуга2 (отново в ре-минор): «Въпреки че България е поела ротационното председателство на Европейския съвет (до края на м. юни 2018 г.), индексът на България е по-нисък от на която и да било страна от Западните Балкани, някои от които са кандидати за членство в Европейския съюз. Корупцията и омертата3 между медиите, политиците и олигархията е широкоразпространена. Най-отявленото въплъщение на това ненормално състояние е Делян Пеефски, експредседател на основната българска разузнавателна агенция и собственик на Нова българска медийна групировка4. Групата му притежава 6 вестника и контролира около 80% от разпространението на печатни издания. Разпределяните от правителството фондове от ЕС на определени медии се осъществява при пълна липса на прозрачност, като всъщност ги подкупва, за да станат не особено взискателни при отразяване на правителствените действия, едновременно с това и да се въздържат от разпространяване на информация по някои проблемни въпроси». Кодата5 също е в ре-минор6: «През последните месеци се засилиха заплахите и нападките срещу журналистите. Може да се окаже опасно да бъдеш журналист в България».

Хирургически прецизно есе на тема „свобода на словото в България“. Убеден съм, че основните медии няма да му обърнат никакво внимание, защото те са съдружниците на Борисов и Пеефски в мафиотизирането на държавата. Оказва се, че Хидра живее в блатото България, но не се очаква скорошна поява на Херкулес, който да отреже деветте й глави. Терминал 2 винаги остава най-добрия изход, това особено силно важи за управлението на тримата шишковци.

Бележки

  1. Музикален термин за увод / въведение / прелюдия.
  2. Термин в музиката на композиционна техника за два или повече гласа, построена върху музикална тема, която се въвежда в началото и често се повтаря в хода на изпълнението. Тук се има предвид същинската част на произведението.
  3. Литературен превод. Може да се преведе и като „съглашателство“. {б.ред.}
  4. Точният превод е „група“. {б.ред.}
  5. Музикален термин за опашка / край на произведение.
  6. Постоянното споменаване на тоналността (лад и музикален тон) има стилистично значение: „ре“ за повторение на нещо вече видяно / чуто и „минор“, защото фактът е тъжен и потискащ. Прочутата токата и фуга на Й. С. Бах е в тоналността ре-минор (D-Moll).

Коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here